Hos Norrenergi är Prisdialogen ett viktigt forum för lära sig mer om kundernas verksamheter och behov – något som gör det möjligt att bli en ännu bättre leverantör av värme.
Norrenergi, som levererar fjärrvärme i Solna, Sundbyberg, Danderyd och mindre delar av Stockholm, blev första gången beviljade medlemskap i Prisdialogen hösten 2015.
Mer än bara priser
Förutsägbara priser är en viktig fråga för kunderna och tack vare prisändringsmodellen kan de få en prognos och uppskattning av prisförändringar de närmaste tre åren. Tidigare såg Norrenergi över prisfrågan en gång om året i samband med budget. I och med Prisdialogen är prisfrågan närvarande under årets alla månader.
Att lära känna kundernas verksamheter och behov är en viktig förutsättning för att Norrenergi ska kunna utveckla ett relevant tjänsteerbjudande
Genom Prisdialogen får vi reda på vad kunden värdesätter i en uppvärmningslösning och hur vi kan anpassa vårt erbjudande utifrån det. Det kan till exempel handla om olika typer av energilösningar, betalningsupplägg, serviceåtagande etcetera. Kundernas input ligger till grund för de tjänster som vi utvecklar och det är tack vare deras önskemål som vi kan utvecklas ytterligare i vår roll som energipartner. Vår nya kundportal som vi lanserade i september 2020 är ett bra exempel på en utveckling tillsammans med kunder som startade i samband med prisdialogen.